Info

Dette hold udbydes af Kræftens Bekæmpelses lokalforening i Favrskov og Hammel Svømmeklub. Holdet er et varmtvandstræningstilbud til kræftramte bosiddende i Favrskov Kommune.

Visitationskriterier for deltagelse på holdet:

- Formålet med deltagelse er styrkelse af kondition, muskelstyrke og smidighed samt erfaringsudveksling mellem deltagerne.

- Deltagerne skal være nuværende eller tidligere kræftpatienter.

- Deltagerne skal have fysisk optræningsbehov relateret til deres kræftsygdom – med henblik på at kunne genoptage daglige opgaver uden gener.

- Optræningsbehovet er forårsaget direkte af selve kræftlidelsen og/eller følger af behandling (operation, strålebehandling og kemobehandling) – herunder også senfølger.

- Deltagerne skal have ophelet hud efter operation eller strålebehandling.

- Deltagerne skal have lægefaglig accept til at deltage i svømmeundervisningen.

- Træningsperioden er 10 x træning i vand.

- Instruktøren er ikke behandler, og deltagere med særlige vanskeligheder må derfor selv kende grænsen for deres formåen.

Ved spørgsmål kontakt Merete Hougaard Pedersen på TLF: 20851269. Også i forhold til venteliste.
Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen